IN1010 seminaroppgaver, uke 13 Oppgave 1: Personlig hilsen Du skal skrive et enkelt program der brukeren f?r mulighet til ? fylle inn navnet sitt i et tekstfelt. N?r brukeren trykker p? en knapp skal det vises frem en personlig hilsen! import javafx.application.Application; import javafx.stage.Stage; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.layout.VBox; import javafx.scene.control.Label; import javafx.scene.control.Button; import javafx.event.EventHandler; import javafx.event.ActionEvent; import javafx.geometry.Pos; import javafx.scene.control.TextField; public class HeiPerson extends Application { public TextField tekstfelt = null; @Override public void start (Stage stage) { //Fyll inn! stage.setScene(new Scene( ??? )); stage.show(); } class Knappebehandler implements EventHandler { //Fyll inn! } } Oppgave 2: Kalkulator I denne oppgaven skal dere skrive en enkel kalkulator. Den skal inneholde f?lgende elementer: * To tekstfelter som skal fylles ut av brukeren. Disse skal brukeren kunne fylle med tall. * Fire knapper som skal la brukeren velge ? enten addere, subtrahere, multiplisere eller dividere tallene. * Et siste tekstfelt som skal vise frem resultatet av utregningen. Oppgave 2A: Tegn opp de forskjellige nodene du ?nsker ? bruke og hvordan de henger sammen, enten ved ? tegne dem inni hverandre eller ved ? bruke trestrukturen fra scenegrafen. Oppgave 2B: Programmer kalkulatoren. Bruk gjerne f?lgende kodeskjelett: import javafx.application.Application; import javafx.stage.Stage; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.layout.VBox; import javafx.scene.layout.HBox; import javafx.scene.control.Button; import javafx.scene.control.TextField; import javafx.event.EventHandler; import javafx.event.ActionEvent; import javafx.geometry.Pos; public class Calculator extends Application { /*Tips: Noen elementer b?r kunne hentes ut av en hendelsesbehandler!*/ @Override public void start (Stage stage) { VBox rootPane = new VBox(); //Fyll inn! } class ButtonHandler implements EventHandler{ @Override public void handle (ActionEvent e) { //Fyll inn! } } }