// Fra gruppetime 1, gruppe 10, IN1010 V2025, 28.01.24 // Bagus Andr¨¦ Aarvak, bagusaa@uio.no class Spill { public static void main(String[] args) { Battleship spill = new Battleship(); spill.skrivUtBrett(); } } class Battleship { // instansvariabler: private char[][] brett = new char[10][10]; // konstrukt?r: public Battleship() { for (int x = 0; x < 10; ++x) { for (int y = 0; y < 10; ++y) { this.brett[x][y] = '.'; // . O ? } } // TODO, resten av konstrukt?r } // print brett til terminalen: public void skrivUtBrett() { for (int x = 0; x < 10; ++x) { for (int y = 0; y < 10; ++y) { System.out.print(this.brett[x][y]); } System.out.print("\n"); } } public void skyt(int x, int y) { // TODO, metode som skyter en bestemt plass p? rutenettet return; } } // Det som gjenst?r er: // 1. plassere b?ter p? spillet // 2. gi brukeren mulighet til skyte i havet // 3. koble alt sammen!