import java.util.Scanner; public class Skattejakt { private Brett brett = new Brett(); // Invariant: Et Skattejakt-objekt har alltid et Brett, som alltid har n?yaktig ¨Śn skattekiste, dermed er det slik at bruker alltid har en sjanse til ? vinne public Skattejakt() { } // Metode for ? spille spillet public void spill() { Scanner sc = new Scanner(System.in); for (int i = 0; i < 10; i++) { System.out.println("Fors?k " + (i + 1)); System.out.print("Oppgi rad: "); int rad = sc.nextInt(); System.out.print("Oppgi kolonne: "); int kolonne = sc.nextInt(); System.out.println("Oppgitt: (" + rad + " " + kolonne + ")"); // Pre-invariant: Bruker oppgir gyldig indeks if (brett.erSkattekiste(rad, kolonne)) { System.out.println("WOOOOOO! Du fant skattekista!"); return; } else { System.out.println("Avstand til skattekiste: " + brett.avstandTilSkattekiste(rad, kolonne)); } System.out.println(); } System.out.println("Du fant ikke skattekista :( BUHU"); brett.skrivMelding(); } }