Hausken, Liv: Medieestetikk. 亚博娱乐官网_亚博pt手机客户端登录 i estetisk meideanalyse, 2009. 120 s.
Isaacs, Bruce: Towards a New Film Aesthetic, 2008. New York & London: Continuum. 234 s.
Melberg, Arne (ed.): Aesthetics at Work, Oslo: Unipub. 172 s.
Chapple, F. & Kattenbelt, C. (ed.): Intermediality in Theathre and Performance, 2006. Amsterdam- New York: Rodopi. 266 s.
Kompendium
Brinch, Sara (2001), Hva er dokumentarfilm? Definisjonsproblematikk og dokumentarfilmteori, i: Brinch, Sara og Iversen, Gunnar, Virkelighets bilder. Norsk dokumentarfilm gjennom hundre ?r, Oslo: Universitetsforlaget, s. 12-42 (30 s)
Iversen, Gunnar (2001), Intimitet og underholdning – nye fjersynsdokumentarformer, i: ibid., s. 272-306 (34 s)
Brinch Sara (2001), Dokumentarfilmens digitale framtid, i: ibid., s. 307-318 (11 s)
Caroll, No?l (2003) Engaging the Moving images, New Haven & London: Yale U. P., s. 165-280 (125)
Loveloy, Margaret (1997), kap. “Video as time, space, motion” i: Postmodern Currents. Art & Artists in the Age of Electronic Media, Part 2: Media, New Jersey: Prentice Hall, s. 96 - 153
Hausken, Liv (2011), The Temporalities of the Narrative Slide Motion Film, i: Between Stillness and Motion. Film, Photography, Algorithms, Eivind R?ssaak (ed.), Amsterdam U. P., s. 85-108 (23)
Inntil 30% av pensum kan byttes ut i samr?d med fagl?rer.
Masterstudentene (MEVIT4510) leser i tillegg: Light, Andrew and Smith, J.M. (eds.) (2005) The Aesthetics of Everyday Life, New York: Colombia University Press (210 s)
Verkpensum
I tillegg til ordin?rt pensum skal det legges opp et verkpensum, dvs. et analysemateriale som studentene skal gj?re seg kjent med, som det skal arbeides med p? seminarene, og som vil kunne inng? som analysemateriale til eksamen.