Oppgaveskriving, FORSLAG TIL PROSPEKTER per …

Oppgaveskriving,

  • FORSLAG TIL PROSPEKTER per 15.09.05

Til alles orientering: ?

Disse oppgavene er foresl?tt. ?

Vi diskuterer litt rundt dem p? f?rste time. ?

  • Andreas Haddeland: ? skrive en oppgave om bandmetodikk, og instrumentaloppl?ring med rytmisk musikk som ramme. + gitarbok + konsert // ---

  • Gunnar Sigve Aurdal: PAUL HINDEMITHS innspillinger av egne verker // musikkhistorie og analyse

  • Helga Gunnes: folkelige vokale musikktradisjoner // musikkhistorie og -estetikk

  • Polina R. Pedersen: unders?ke og ? analysere russisk og norsk musikkundervisning // musikkpedagogikk- ogs? ber?re musikkhistorie, musikkpsykologi og musikksosiologi

  • Henrik Marstrander: Sanntid. Komposisjon og musisering // Systematisk –Musikkteknologi - Analysis by Synthesis,Musik kognisjon Schaeffer, morfologi/fenomenologi

  • Silje Dons: Festspillene i Nord-Norge, Hva var/er ideologien bak FiNN, og p? hvilken m?te/Hvorfor er FiNN identitetsskapende, og for hvem? // musikksosiologi, musikkhistorie, musikkantropologi, musikkestetikk

  • Marie Sk?nland: Hva slags utbytte har de innsatte av et musikktilbud i fengselet? // musikkterapi, men ogs? musikkpsykologi og musikksosiologi

  • Marit Bakken: ”Hulda og Garborg – en kammeropera i to akter” av Glenn Erik Haugland // ---

  • Johnny Gjerstad: "I hope I die before I get old": Tidlig d?d = lang karriere? // popul?rmusikalsk forskning, med en ganske markant musikkantropologisk tiln?rming

  • S?lvi Elise Halvorsen: platekjeden Platekompaniet, dennes posisjon i den norske musikkindustrien // ---

  • Ragnhild Br?vig Andersen: Groove og sound innen trip-hop musikk // analyse

  • Audhild O.J. Engeland: Kvifor skal ein drive med musikkundervisning? Kvifor er det viktig ?/skal ein legitimera musikkundervisning? // ---

  • Anette Forsbakk: Benjamin Brittens opera D?den i Venedig i en st?rre kulturhistorisk kontekst. // musikkhistorie, analyse, estetikk

  • Andrea M?kel?: Anpassa instrumental instrumentalundervisning for undervisning elever

  • med konsentrasjonsvanskeligheter // ---

  • Marita Buanes: Kj?nnsroller i musikkvideoer f?r og n?. // ---

  • P?l Johannessen: Konsert/livefremf?ring av musikk i M?rke // Musikkpedagogikk og Musikk-kognisjon

  • Mattias Knutzen: En studie av forholdet mellom vokal, komp og produksjonsmetode i rytmisk musikk. // ---

  • Kristoffer Bjerke: Hvilken rolle har den musikkteknologiske utvikingen hatt i utviklingen av rytme, groove og sound i afro-amerikansk popul?rmusikk (etter 1979), og hvordan har dette p?virket utviklingen innen norsk popul?rmusikk? // ---

  • Ingunn Kvamme-Dalland: Har vokaljazz-improvisasjon endra seg sidan Ella Fitzgerald? // jazzhistorie

  • Silje Indreb?: kvinners rolle i popul?rmusikken de siste 15 ?rene, med utgangspunkt i MTV-generasjonen // ---

  • Torbj?rn Kvamme-Dalland: hvilke kvalifikasjoner er viktige for en rytmisk musiker og hvordan de l?res. ”Er selvl?rthet en forutsetning for ? bli en dyktig rytmisk musiker”? // ---

  • Liv Therese Haga: et kritisk, feministisk blikk p? musikk og fortolkning av musikk. – ”kan musikk representere noe utover seg selv?”. // musikkfilosofi og musikksosiologi

  • Jon Mikkel Broch ?lvik: Hvor st?r musikken i forhold til identitetsdannelsen? (Hvordan) p?virker de hverandre? // popul?rmusikkanalyse og musikk og identitet

  • Karianne Westfal-Larsen: vokalpedagogikk – hvordan kan man p? best m?te utnytte kroppen som et instrument innenfor klassisk sang // musikkpedagogikk, musikkformidling

  • John Einar Halvorsr?d: bl?serekken i rytmisk musikk som et eget kompositorisk virkemiddel // analyse, arrangementer

  • Ane Carmen Roggen: ”Does Humor Belong in Music” – En idéhistorisk fortelling om humor i musikk, med s?rlig vekt p? det 20. ?rhundre. // sosiologiske, historiske, estetiske og filosofiske perspektiver

  • Eirik Kaasa: Hvordan definerer vi komposisjon i m?te med nye musikalske tradisjoner og ny teknikk // ---

Publisert 15. sep. 2005 10:31 - Sist endret 13. nov. 2005 06:44