R?ros Tweed x TomWood

"Norsk ull er trendy"

Bildet kan inneholde: bl?, tegning.

TomWood er et norsketablerte motemerket fra 2013, som gj?r det "Big in Japan". De produserer og selger, smykker og kl?r. Kl?rne har et minimalistisk preg, med varme farger og grafiske m?nstre. F?r deres nye h?st/vinterkolleksjon 2019, spurte de R?ros Tweed, om interessen for et 亚博娱乐官网_亚博pt手机客户端登录. TomWood vil sammen med R?ros Tweed videre fremover utvikle nye innovative ull og linkvaliteter. Noe av resultatet ser vi deres AW19 kolleksjon. 

 

Woal Coat, som TomWood har hatt med seg fra sin f?rste sesong, er n? laget med 100% norsk ull, levert av R?ros Tweed. Norsk ull er trendy. Motivet er inspirert av den norske kystlinjens farger, arkitekt og natur. I august 2019 slapp de ogs? 6 teppedesign og n? f?r jul slapp de flere nye teppedesign med motiv inspirert av Lofoten, Geirangerfjorden og Gaustatoppen. Mona Jensen fra TomWood sier at de er inspirert av norskkulturarv p? steder der ull har v?rt essensielt i ? holde seg varm, og at det er viktig ? st?tte den norske tekstilindustrien. TomWood som gj?r det stort i Japan syns derfor det er g?y ? fremme et annet norsk merke i den internasjonale moteindustrien.

 

 "For us who are used to producing textile for interior, it is great to see the collection with Tom Wood now being introduced to the world of fashion. We are proud to still be able to say that all of our products are made of pure Norwegian wool and is entirely, from the wool making to the final product, made in Norway."

  • ?ystein Digernes, Marketing Manager R?ros Tweed

 

Den snart 80?r gamle familiebedriften driver i en konkurranseutsatt bransje, 亚博娱乐官网_亚博pt手机客户端登录 med store merker som TomWood med en st?rre internasjonal tyngde, kan p? den m?ten ?pne for et st?rre marked for R?ros Tweed. 

Publisert 3. mars 2020 12:33 - Sist endret 3. mars 2020 12:37

Logg inn for ? kommentere

About-image

Denne bloggen

Dette er bloggen til emnet KUN2201/4201 Designkultur: Ti ting. Her skriver studentene om sine selvvalgte gjenstander og hvordan disse kan forst?s i et designkulturelt perspektiv.